AdSense Kazançları Neye Göre Belirlenir?

Yazar Mertcan Tabak 25 Kasım 2016 Cuma 0 yorum
Hepimizin kullandığı ve etkisini gördüğü reklam servisi olan AdSense'in çok eşit bir şekilde gelir dağılımı yaptığını biliyoruz. Peki bu ne kadar doğru?

AdSense reklam verenlerin güvenini kazanmak için bazen bizi kızdıra biliyor. Örneğin bir sağlık blogu tık başına oyun sitelerinden daha fazla ücret alıyor. Bunun nedeni internette bulduğum bilgilere göre sağlık bloglarına daha fazla emek harcanması. Basitçe bir oyun bloguna biraz kod ve hazır tema ile hemen sahip olabilirsiniz. Fakat sağlık blogları için bu biraz farklı. Sağlık için yazmak isterseniz doğruluğu kanıtlanmamış, sahte bilgiler bile paylaşabilirsiniz. Bundan dolayı sağlık blogu yönetmek daha zordur. Gelir dağıtımı da buna göre yapılmaktadır.

Şimdi ise AdSense platformunun bize neye göre az veya çok para verdiğini anlatalım.

1. TBM (Tıklama Başı Maliyet)

İlk olarak sizlere TBM yani tıklama başı maliyetten bahsedelim. Yukarıdaki örnekte de bahsettiğimiz rakamlar tıklama başı maliyet ile belirlenir. Tıklama başı maliyeti anahtar kelimeler belirler ve konsepten konsepte, siteden siteye göre değişebilir.

2. BGBM (Bin Gösterim Başına Maliyet)

Google AdSense'in bir diğer ölçüm kriteri ise BGBM yani bin gösterim başına maliyet. Sitenize her 1000 kişinin girişinde alacağınız oran buna göre belirlenir. Bu oranı yüksek tutmaya çalışın.

3. TO (Tıklama Oranı)

Son olarak bahsedeceğim kriterse TO yani tıklama oran. Bu kriter reklamlara tıklamanın sayfa görüntülenme sayısına bölünmesi ile belirlenir. Örneğin 100 kere görüntülenen sayfanıza 10 reklama tıklama geldi. Bu durumda tıklama oranınız ''0,1'' olarak belirlenir. Biz bu oranı 10'u 100'e bölerek bulduk.

Bu yazımızda sizlere AdSense kazançlarının neye göre belirlendiğini anlattık.

Hiç yorum yok: